Tuesday, August 21, 2007

Mengapakah?

I have a friend who I known from skolah rendah. During standard six, miss chee asked him to sit beside me because I was such a clever girl + pelajar contoh + pengawas berdedikasi + suka menlong guru + rajin dan segala-galanya yang elok. And he.. haih he always kene diri atas krusi sebab malas buat homework despite the saying "budak cina selalu rajin".


After I left primary lost contact with him until miss pan asian mentioned about his chinese guy friend yang bernama yip dan aku terus menjerit "Adakah itu yip yew wai?"


I have been looking for him since and so did he. Thanks to miss pan asian, we managed to jejak kasih each other and until today we are still in contact. He is now an engineer at Shell Miri.


We both have been pretty bust lately but last night, I managed to tak to him on YM, the usual hi and hello and kata kata makian. And then..


yip: tak dpt menawan ati ko pun
chics: sebab aku hanya pergi dekat org yg serius dan single


yip: dulu aku single n available ah
chics: bile mase ko single tah


yip: masa darjah 6 ?
yip: masa aku balik UK ?

chics: hahaha
chics: dajah 6?
chics: lama gila sial


yip: weh betul ah
yip: aku mgg suka kat ko masa darjah 6
yip: ko ingat tak stiker gamba smurf ko bg aku ? aku tmpal kat wallet aku[seres tak ingat ok]
yip: ko je tak layan aku
yip: sb ko ingat aku ni bodo tak reti blaja


Apakah?Aku seres tak tau dowh!


chics: alamak sweetnyeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
chics: takla
chics: aku tak tau ponla ko suke dekat aku
chics: seres dowh


yip: ye ah
yip: aku penah try tepon ko ah
yip: tp aku ni pengecut kan
yip: tak tau nk ckp apa
yip: so senyap je
yip: pastu tau2 ko da gi skola asrama


waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhh.


chics: alamakkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk
chics: ko ni sweeetlaaaaaaa yipppppppppppppppppppppp


yip: weh ada lagik
yip: aku bukan nk buat citer ni
chics: yelaaaa


yip: aku ada try carik no fon ko kat tun fatimah ko tu
yip: tp aku tak jmpa
yip: tah sapa tah aku tanya
yip: tak ingat da
yip: dia org ckp ko budak bermasalah kat sana
yip: kena transfer class tambahan eh ?
yip: hehe


chics: hahahahha
chics: class tambahan apala?
yip: tah



chics: tahh eee
chics: eeee ko caring dekat akulaaaa..eeeeeeeeeeeeeee yip


Taik.


Pertama:- Taikla ko yip, apsal dah 15 tahun baru ko nak cakap kau suka akula. Lepas tu nak bukak crite sweet sweetla plakkkkkkkkkkkkkkkkkk. Adalah sudah terlambat itu.Dahla aku suke cina.


Kedua:-Taikla. Siapa yang pergi menyebarkan cerita aku budak bermasalah itu hah?Kelas tambahanla apala. Kalau ye pon betul, diam-diamla boleh tak? Perlu ke nak menjatuhkan reputasi aku sebagai pelajar cemerlang? Sheshhh.


Dan ayatnya yang terakhir adalah menggugat aku sebagai seorang yang mata duitan.


yip: aku da bli keta
yip: psl aku tension, aku bli jek
chics: yeayy kete apa
yip: BMW


Haih. Nasibla kau tak cakap kau beli jaguar and nasibla aku tak main amik bf orang.


Nasibla hari ini aku akan melakukan aktiviti gembira jika tidak..mungkin tiada apa-apa..Heeee
Sekian

No comments: