Wednesday, January 17, 2007

Samanlaaaaa

I decide to collect the car sticker today since adalah tak suke ditahan oleh pak guard and being asked "sticker mana ni?". I have been delaying it since I'm so malas or bila dah sampai tertinggal documentslah apalah.


This time, I ensure that everything are with me. As I entered the pejabat keselamatan and was wondering where would I go to get the car sticker. And then two mak guard stared at me with a mocking smiles on their face.


Me: Saya nak beli car sticker, so how should I go about it?
Mak Guard No 1: Ni kenapa pakai macam ni?


Me: Pakai macamana pulak? * Looking at my collared baby t and three quarter jeans.
Hello. The baby t is not even ketat and even the jeans is not ketat. Apa yang tak kenenye la?


Mak Guard No 2: Mana boleh pakai pendek macam ni. Kene pakai lengan panjang dan baju labuh menutup punggung.
Me: Alaaa, tak tauu *Membuat ala-ala bimbo seperti biasa dan tidak sedar pemangsa adalah perempuan dan bukan lelaki.


Mak Guard No 1: Apa pulak tak tau? Semua pejabat kan kene pakai sopan-sopan!
Me: Ye ke?
Tipula engkau. Kat UM dulu aku pakai sleeveless pon ok je. Tak kecoh pon.


Mak Guard No 2: So, ni nak teruskan urusan ke tak ni?
Me: Nak, saya tak mau balik.
Mak Guard No 2: Ok, tapi jangan marah kalau saya saman *muka threatening.


Taikla. Kau ingat aku takut ke?


Sambil tersenyum manis chics berkata , "Samanlah, saya tak kesah. Hehe" [duit saya dalam bank ada 2 billion, apala sangat saman akak guard ni?. As if!]


I mean, if you really ask me, honestly api memang sedang marak menyala but hell, those lady are just using their authority to feel better, untuk merasa, wahhhhhhhh akulah mak guard UITM yang berkuasaaaaaa. I mean, manalah aku tau pakai baju lengan pendek tu satu kesalahan ok! To me, it's decent enough.


So, she did issue me a saman eventually.



Eleh, baru 3 tick je..



But fret not because I have no intention to pay it.
Haha


Happy Wednesday bunnies.
Mwahs!

No comments: