Friday, January 05, 2007

Pupusnya

I just don't understand why they keep taking all the things I love away or issit my taste really suck?


Last Tuesday, I went for lunch at Chinoz KLCC after mengidam to eat the squid ink spaghetti but only to find out they took it out from the menu. Apaaaaaaaaaaaa? Tau tak aku malam termimpi-mimpi nak makan mende tu . I asked the waitress , you know kot-kot diorang malas nak tulis ke but still no more suid ink spaghetti yang dimasak bersama olive oil, di letakkan grilled king prawn and ohh asparagus for the veggie.


Fine. So I ordered something which I also don't know how to pronounce it since yang lain-lain tu dah biasa sangat [ayat eksyen neh]. So how did I like my food?


Lanch.


The pasta is so the keras. So I complained to the waiter and he said what I ordered is supposed to be like that, dengan eksyennye. Pantek, kau ingat aku ni tak penah makan pasta? Walaupon aku tak reti sebut but the pasta doesn't have to be rasa tepung liat isn't it? Or maybe, aku belum cukup Italian and should be sticking to my sambal blacan and budu.



The restaurant



Soft shell crab hand roll



This is what I order.Pasta with beans anyone?




Even the smoked duck with three layes whatever wasn't impressing.



Only this make me smile






Dahla tak bagi bread n butter aku.


Korang ni nak jadi macam piccolo mondo ke apa?


Nasib baikla they still have the pink chocolate and their soft crab hand roll is juicy. Itu pon, there are not enough reasons for me to come back there.


Eh. I teremo pula.


But seriously, why is it when I really like something, they take it away from me? For example, there's this one tepanyakki place in mid valley food trek that I really really love sebab dia jual lamb tepanyakki and shitake tenpayakki and ahah, dia boleh buat pedas ok. Even it's not an authentic Japanese food but dalam seminggu 3 kali aku mesti pegi makan situ. Tetapi tidak lama kemudian hatiku remuk kerana kedai itu ditutup which I don't understand sebab kedai tu memanjang ramai orang.


Secondly, I looooooooooooooooooooooove orangina. After a while they stop selling that and it only come back last year, still it was not being sold everywhere. Last year kan, aku demam panas so mengada dgn en.roskamal nak minum orangina. Letih en.roskamal carik tak jumpa. Tengok! Sampai hari ni ada brain damage, salah siapa sekarang?



What about voodoo jelly? The name is keji ok but the rasa is so sedap. Jelly drink and eeeee sedaplah!!Used to get it at seven e, now even aku pergi giant, jusco dan segala mak nenek hyper market pon dah tak jual dah. :(


Sup urat is the other one. Ani sup utara dah tak jual. Perlukah aku mengamuk ye?


Dan kenapa menhentikan pengimportan morgan from paris? Kenapa ganti dengan morgan from hong kong? Kalau macam tu baik la tukar morgan de toi ke morgan de choyy ok. Dahla harga maintain sama.


And yesterday afound another similar news. Was walking to one of my fav shop ,spring flower when I saw the shop was nearly to empty.


Me: Eh, how come no more baju?
The Owner: I am going to close down this shop *sad face.


Me: Butt whyyyy?
The Owner: Not making good businessla.


Me: But I always buy from you, every month!
The Owner: Only you lorr.


Demm.Teruk sangat ke taste aku hu sampai aku sorang je yang beli?


Nampak tak macam ini entry emo. Itulah, tapi hal pemakanan dan pemakaian adalah sangat penting yo!


Sekarang pejam mata rapat-rapat.
Bayangkan keadaan offics yang menjengkelkan dan bos memekak tepi tlinge. Bosan tetapi oh, lunch time telah dekat dan sekarang bayangkan makanan yang boleh membuat anda gembira.Tersenyum.Sedap.Dan kenyang.


Tetapi bila anda nak order kedai itu telah tiada lagi.!



Buka mata sekarang. Apa perasaan anda?
Lapar?


Sebenarnya saya juga. Oleh itu, nak pegi makan skang.
Tata.

No comments: