Tuesday, February 06, 2007

Sharing is not caring ok

Me and my boss were eating at a malay place last weekend after a tiring day. It was quite difficult to get a seat sebab semualah orang dekat KL ni nak makan dekat situkan. When we finally got one, I suddenly feel the urge to kench and told him to take the seat while I go kech.


Tapi tak jadi kech sebab geli lah toiletnye itu so I went back to the table, where I find my boss looked a bit relief.


He: Just now I offered a couple to share the table with us but they don't want. They prefer to stand and wait.
Me: Yeah usually it's like that.


He: Well, in chinese restaurant it's a common thing to share a table.
Me: Issit? We malay sometimes do thatla but not all the time.


He: Why not?
Me: Err


Sebab nanti susahla bofren die nak suapkan makanan dekat awek dia. Tak comfortablela kalau kau tengok. Nak manja manja pon tak boleh. Nak cakap apa pon orang lain denga.Yelah, usually when you go out with your partner mestila nak privacykan. I told that to my boss and he said the place is an open space anyway, macamana nak privacyla?


Haih. banyak tanyala pulakkan. Hehe. To me la, your table is your own space, your safe circle la kot. Personally I don't like to share table with strangers too sebab aku suka gelak macam syaiton dan cakap kuat. Tak orang tu pandang aku semacam, dia mesti senyum-senyum kambing sebab terdengar conversation. Biaselakan, takkan nak makan je kot, mesti nak cerita cerita karut sket.Dan gelak hahaha sambil berkata "Bodowla Nikkit"[hehe]


Maybe that's what we do but to other races especially the chinese they take their food seriously. Tapi aku rasa betul, sebab setiap kali aku angin, boss aku mesti kasik aku makan. Hehe


So perhaps, sebab itula tak kesah share table.


Ke salah?


Tapi apa-apa hal, I dun like sharing. Lantakla caring is sharing pon tapi aku tidak rasa itu adalah kiut. Kau nak caring apa bila duduk satu meja dengan aku? Melainkan kalau hensem dan single dan kaya dan tidak pengote I benarkan[hihi]


Keji.


Tiba-tiba terasa tiada relevennye entry ini. Tidak mengapalah itu.


Macam tidak biasa kan. hehe


Ok serious kene stop mengecrap.


Stop.


Tapi ada sambungan lagi iaitu announcement untuk get pretty! iaitu:


Order from 9th to 18th February MAY be subject to extra 1 week waiting
Order will not be taken from 19th February to 2nd March due to traveling [tak saba!]
Business shall be continued from 3rd March onwards.


Jadi placelah order cecepat ye.


Ok dah.


Full stop.

No comments: